1. Vi 𝐬𝐤𝐚𝐥 𝐡𝐮𝐬𝐤𝐞… at trivsel og motivation går forud for resultater. Derfor ser gode ledere det først og fremmest som deres opgave at skabe gode, inspirerende rammer, hvor medarbejderne har mulighed for at bidrage, være kreative, samarbejde, samskabe og fordybe sig.

2. 𝐕𝐢 𝐬𝐤𝐚𝐥 𝐡𝐮𝐬𝐤𝐞… at velfungerende teams består af holdspillere og aldrig af soloryttere. Derfor er gode ledere opmærksomme på at undgå de medarbejdere, som ødelægger fællesskabet og trækker teamet ned – selvom de måske er stjernedygtige.

3. Vi 𝐬𝐤𝐚𝐥 𝐡𝐮𝐬𝐤𝐞… at ingen medarbejdere og intet team kan give sig 100 procent og topperforme – hele tiden. Derfor har gode ledere blik for at skabe ”sustained operations”.

4. Vi 𝐬𝐤𝐚𝐥 𝐡𝐮𝐬𝐤𝐞… at gode teams opstår, når medarbejderne tør være ærlige overfor hinanden – deler udfordringer, dilemmaer og oplevelser. Derfor er gode ledere opmærksomme på arbejdet med at skabe social tryghed.

…Og så skal vi selvfølgelig huske at sætte handling bag.

På mine foredrag og kurser for medarbejdere og ledere giver jeg gode råd til, hvordan I arbejder med ”Teamets kraft”, krydret med mine erfaringer som F16-pilot og major i Flyvevåbenet.